20 serija koje svaki marketing entuzijasta treba da pogleda

Nakon velikog interesovanja za naš prethodni tekst „20 filmova koje svaki marketing entuzijasta treba da pogleda“, donosimo nastavak u istom duhu – ovog puta kroz preporuke 20 serija.

Ova lista je namijenjena svima koje zanima marketing, komunikacija, razvoj biznisa i preduzetništvo, ali i onima koji jednostavno vole pametno ispričane priče. Bez obzira da li radite u ovim oblastima ili samo uživate u sedmoj umjetnosti, vjerujemo da će vas ove serije inspirisati, zabaviti i podstaći na razmišljanje.

1. Mad Men (2007–2015)

U svijetu gdje se ideje prodaju kao luksuzna roba, „Mad Men“ nas vodi pravo u srce oglašivačke industrije šezdesetih godina. Serija, kroz harizmatičnog Dona Drapera, prikazuje zlatno doba reklame – vrijeme kada su se brendovi gradili na instinktu, emocijama i genijalnom storytellingu. Kroz likove, kampanje i kancelarijske intrige, gledaoci uče o psihologiji potrošača, moći prezentacije i vještini uvjeravanja. Nezaobilazna lekcija za svakoga ko stvara, prodaje ili osmišljava ideje.

2. The Playlist (2022)

Kako jedan student iz Švedske mijenja svijet muzike? „The Playlist“ prikazuje nastanak Spotifya kroz oči različitih aktera – od programera, preko pravnika, do muzičara. Serija sjajno ilustruje disruptivno razmišljanje, važnost korisničkog iskustva i borbu s industrijskim strukturama. Idealna je za one koji razmišljaju van okvira i žele razumjeti kako se inovacije rađaju – ali i kako se pozicioniraju na tržištu.

3. Succession (2018–2023)

U luksuznom i otrovnom svijetu medijskih carstava, sve se vrti oko moći, kontrole i – narativa. „Succession“ je sofisticirana drama o porodičnim borbama za nasljedstvo, ali i o PR strategijama, kriznom menadžmentu i uticaju komunikacije na vrijednost brenda. Svaka epizoda je masterclass iz strateškog komuniciranja, manipulacije medijima i borbe za oblikovanje javnog mnjenja. Obavezno štivo za direktore, savjetnike i sve koji žele razumjeti korporativnu dinamiku iznutra.

4. Halt and Catch Fire (2014–2017)

U eri kada se rađa personalni kompjuter, ova serija otkriva haotičan, ali genijalan svijet tehnoloških pionira. „Halt and Catch Fire“ nije samo o tehnologiji, već i o brendiranju, poslovnoj agilnosti i razvoju proizvoda. Prati startup okruženje puno entuzijazma, neizvjesnosti i transformacije. Idealna je za sve koji se kreću između inovacije i tržišta, između ideje i identiteta.

5. Abstract: The Art of Design (2017–2019)

Svaka epizoda ove vizuelno impresivne dokumentarne serije portretira jednog dizajnera – od grafičkog do arhitektonskog. „Abstract“ otvara vrata u umove kreativaca koji oblikuju svijet oko nas, pokazujući kako dizajn nije samo estetika, već suštinski dio svakog brenda. Serija inspiriše i edukuje sve koji se bave vizuelnom komunikacijom, identitetom i stvaranjem iskustava kroz dizajn.

6. The Loudest Voice (2019)

Zasnovana na stvarnim događajima, ova miniserija prati uspon Rogera Ailesa i stvaranje imperije Fox News – mreže koja je redefinisala američku političku scenu. „The Loudest Voice“ je priča o tome kako se ideologija može pretvoriti u brend, a narativ u oružje. Serija razotkriva mehanizme političkog pozicioniranja kroz medije i pokazuje koliko je važno razumjeti uticaj komunikacije na društvenu polarizaciju. Nezaobilazno za sve koji se bave političkim PR-om i strateškim brendiranjem.

7. McMillions (2020)

Iza naizgled nevine nagradne igre McDonald’sa krila se višegodišnja zavjera koja je šokirala svijet. „McMillions“ je dokumentarna serija koja na zabavan, ali informativan način istražuje marketinšku prevaru vrijednu milione dolara. Idealan primjer kako lojalnost, nagrade i promocije mogu postati alat manipulacije – ali i kako se povjerenje publike može izigrati. Obavezna lektira za sve koji kreiraju promotivne kampanje i nagradne igre.

8. Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates (2019)

Tri epizode, jedno ime koje je sinonim za tehnologiju, filantropiju i globalni uticaj. Ova serija pruža dubinski uvid u um jednog od najpoznatijih inovatora našeg vremena. Kroz njegove projekte, humanitarni rad i vizije budućnosti, „Inside Bill’s Brain“ nudi dragocjene lekcije o ličnom brendiranju, odnosima s javnošću i vođenju narativa kada ste lice globalnih razmjera. Inspirativno i korisno za svakoga ko želi da gradi reputaciju iznad proizvoda ili kompanije.

9. Dirty Money (2018–2020)

Korupcija, prevare i moralna siva zona velikih korporacija. Ova serija u svakoj epizodi otkriva tamnu stranu brendiranja, gdje imidž služi kao paravan za beskrupulozne prakse. „Dirty Money“ je važan podsjetnik da reputacija može biti lažno osjvetljenje – i da transparentnost nije marketinški trend, već moralna obaveza. Idealna je za sve koji se bave korporativnim komuniciranjem, kriznim PR-om i etikom u biznisu.

10. Explained (2018–2021)

Brze, jasno strukturisane i tematski raznovrsne epizode čine ovu seriju savršenom za sve koji vole da uče u hodu. „Explained“ pokriva teme od algoritama i društvenih mreža, do psihologije potrošača i brendova. Ova serija je digitalni udžbenik savremenog društva, idealna za svakoga ko želi da razumije svijet koji oblikuje marketing – i obrnuto.

11. The Dropout (2022)

Istinita priča o Elizabeth Holmes i usponu (i padu) kompanije Theranos prikazana je kao bolna lekcija o mitologiji startupa, moći narativa i opasnostima kada se PR koristi kao zamjena za stvarne rezultate. „The Dropout“ razotkriva kako se vizija može pretvoriti u obmanu – i kako reputacijska kriza ne dolazi iznenada, već raste tiho, gradeći se na povjerenju koje nikada nije bilo zasluženo. Ključno štivo za sve koji se bave imidžom osnivača, storytellingom i korporativnim integritetom.

12. Inventing Anna (2022)

Kada luksuz postane valuta, a uvjerljivost jedina investicija – rađa se Anna Delvey. Ova serija nudi fascinantan uvid u izgradnju ličnog brenda bez temelja, kroz lažni glamur i savršeno odigranu društvenu predstavu. „Inventing Anna“ postavlja pitanje: koliko dugo može trajati vjerodostojnost ako se bazira isključivo na percepciji? Idealna za one koji se bave ličnim brendingom, luksuznim tržištem i društvenim validacijama.

13. Super Pumped (2022)

Eksplozivan portret nastanka Ubera – kompanije koja je promijenila način na koji se krećemo, ali i pokazala šta znači agresivna poslovna strategija bez kočnica. Serija prikazuje borbu između vizije i etike, inovacije i kontroverzi, sa posebnim fokusom na reputaciju kao ključnu valutu modernog poslovanja. „Super Pumped“ je obavezna za sve koji žele razumjeti kompleksnost skaliranja biznisa u eri disrupcije.

14. Black Mirror (2011–2019)

Svaka epizoda ove antologijske serije je ogledalo – ponekad izvitopereno, ali uvijek istinito – našeg odnosa prema tehnologiji, medijima i brendovima. „Black Mirror“ istražuje distopijske scenarije u kojima algoritmi, reklame i društvene mreže preuzimaju kontrolu nad emocijama, ponašanjem i percepcijom stvarnosti. Nema boljeg vodiča za razmišljanje o budućnosti marketinga i društvenog uticaja digitalnih sistema.

15. This Giant Beast That is the Global Economy (2019)

Zabavan, inteligentan i neočekivano duhovit pogled na svjetsku ekonomiju. Kroz globalna putovanja, razgovore i ilustrativne primjere, serija istražuje kako funkcionišu sistemi koji oblikuju našu potrošnju, vrijednosti i finansijsko ponašanje. „This Giant Beast…“ je odličan alat za marketare koji žele da povežu makroekonomske tokove sa mikroodlukama potrošača. Prava mala škola brendiranja u kontekstu globalne stvarnosti.

16. Broken (2019)

Iza privlačne ambalaže često se kriju ozbiljne opasnosti. Ova dokumentarna serija istražuje svijet lažnih proizvoda, neetičkih marketinških praksi i nedostatka institucionalne kontrole. Od kozmetike do namještaja – „Broken“ razotkriva tamnu stranu potrošačkog društva i podsjeća na to zašto je transparentnost ključ savremenog brendiranja. Obavezno gledanje za sve koji rade na pozicioniranju proizvoda ili se bave CSR-om i etikom u marketingu.

17. StartUp (2016–2018)

Fikcionalna, ali vrlo stvarnosna serija o stvaranju kriptovalute i izazovima koje donosi digitalni biznis. „StartUp“ ne prikazuje samo uzbuđenje inovacije, već i reputacijske dileme, etičke sumnje i tamne puteve koji često prate tehnološke revolucije. Sjajan primjer za analizu odnosa između disruptivnog marketinga i povjerenja korisnika u ranoj fazi biznisa.

18. The Billion Dollar Code (2021)

Inspirisana stvarnim događajima, serija prati borbu njemačkih inovatora za priznanje da su izmislili tehnologiju koja je omogućila Google Earth. „The Billion Dollar Code“ je emotivna i intelektualna drama o brendiranju ideja, borbi za autorstvo i nevidljivosti inovatora u digitalnoj eri. Nezaobilazna za one koji rade u tech industriji, IT marketingu i zaštiti intelektualne svojine.

19. Advertising at the Edge of the Apocalypse (2017)

Oštar i kritički dokumentarac o tome kako oglašavanje oblikuje naš pogled na svijet, identitet i vrijednosti. „Advertising at the Edge of the Apocalypse“ postavlja nezgodna pitanja: gdje prestaje informacija, a počinje manipulacija? Koliko reklama utiče na ekološku, mentalnu i društvenu održivost? Odličan resurs za introspektivno razmišljanje o tome šta marketing jeste – i šta bi trebao biti.

20. The Mind, Explained (2019–2021)

Kroz kratke i dinamične epizode, serija ulazi u tajne funkcionisanja ljudskog mozga – od pažnje i pamćenja, do anksioznosti i snova. Za marketare, ovo je zlata vrijedno: razumijevanje kako mozak procesuira informacije, reaguje na vizuale i gradi povjerenje, osnova je svake uspješne poruke. Prava mala psihološka radionica za sve koji žele dublje razumjeti publiku.

Marketing nije samo posao – to je način razmišljanja, razumijevanja ljudi i kreiranja svijeta oko nas. Upravo zato su serije koje smo preporučile više od puke zabave. One su izvor inspiracije, praktičnih lekcija i uvida u to kako se oblikuju ideje, identiteti i tržišta. Bilo da kroz ekran pratimo uspone i padove velikih brendova, genijalne dizajnere ili medijske manipulatore, svaka od ovih priča nam nudi priliku da bolje razumijemo sopstvenu profesiju – i društvo u cjelini.

Ako vam se svidio ovaj vodič, podijelite ga s kolegama i prijateljima. A ako imate svoje serijske favorite koji nisu na listi – pišite nam! Možda se baš vaša preporuka nađe u sljedećem nastavku.

Tvoj Q Workshop

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Radionice

  • 7 Lekcija
  • 27 minuta
Ova radionica je namijenjena svima koji žele da se upoznaju sa osnovama digitalnog marketinga i razumiju kako pravilno koristiti digitalne kanale za promociju brenda ili biznisa.
  • 12 Lekcija
  • 81 minuta
Ova radionica je namijenjena za sve one koji se do sada nisu susretali sa promocijom biznisa na Facebook-u, ali i one koji žele bolje da razumiju njegovu važnost.
  • 33 Lekcije
  • 247 minuta
Pogledali smo mnoštvo kurseva za Google Ads, što na lokalnom tako i na engleskom jeziku, da vi ne biste morali.
  • 8 Lekcija
  • 43 minute
Ova radionica je namijenjena za sve one koji se do sada nisu susretali sa promocijom na LinkedIn-u, ali i one koji žele bolje da razumiju važnost LinkedIn-a za promociju biznisa.
  • 6 Lekcija
  • 223 minute
Sjajno je kreirati kampanju i pustiti prve oglase u sklopu Google Ads-a, ali to ništa ne znači ako tehničke stvari nisu dobro postavljene.

Također vam se može svidjeti

U eri digitalnog marketinga, društvenih mreža i hiperbrzih informacija, edukacija se više ne zasniva isključivo na formalnom obrazovanju.
U nastavku blog posta „Najbolji resursi za dizajnere i kreatore sadržaja – prvi dio“ ti donosimo sajtove na kojima možeš...
Bilo da si dizajner, videograf, social media menadžer ili freelancer koji svakodnevno kreira vizualne materijale za društvene mreže, web stranice...
Zatraži ponudu

Popunite formu i javićemo Vam se ubrzo.